Megelőzhetők a tanulási nehézségek

droszler | 2003. április 27 20:24:16 | körmendi hírek |
Fejlesztő foglalkozások a Kölcseyben

Világszerte egyre több a nehezen író, olvasó, számoló, figyelemkoncentrációs problémával küzdő gyermek. A teljesítményzavarokat különböző viselkedési rendellenességek kísérhetik: állandó nyugtalanság, túlmozgékonyság, túlzott érzékenység, szorongás, heves indulati kitörés. Az előidéző okok és a megnyilvánuló tünetek igen különbözőek és összetettek. Egyetlen közös jellemzője ezeknek agyerekeknek, hogy normál körülmények között, az általánosan alkalmazott módszerekkel nem képesek tanulni, lemaradnak az elsajátításban. Ez a lemaradás jelentkezhet egyetlen, de megmutatkozhat egyidejűleg több területen is.
A tanulási nehézségek előfordulása megelőzhető, korai felismerése után megfelelő fejlesztő eljárásokkal csökkenthető, vagy teljesen megszüntethető. Ezért nem megfordíthatatlan hátrányról van szó, inkább az intellektuális érettség hiányáról, melynél speciális személyre szabott támogatás szükséges.
A Kölcsey Utcai Általános Iskolában berendeztek egy termet , ahol gyűjtik a fejlesztő eszközöket, játékokat, a fejlesztéssel foglalkozó könyveket, segédanyagokat, folyóiratokat. Szponzori segítséggel sikerült egy számítógépet szerezniük, melyhez speciális programokat vásároltak.
Két nevelő az ELTE Budapesti Tanítóképző Főiskola fejlesztő-kondicionáló tanító szakának elvégzése után sikeres szakviszgát tett, 15 pedagógus pedig az elmúlt években különféle továbbképzésen vett részt, hogy szakszerű segítséget tudjon nyújtani a rászoruló gyerekeknek.
Az emelt állami normatíva biztosítja a fejlesztő-felzárkóztató órák finanszírozását. A pályázati lehetőségek kihasználásával folyamatosan bővítik az eszközkészletüket.
A személyes kapcsolat, a jól szervezett tevékenység, az azonnali megerősítés lehetősége, a feszültséget növelő versenyhelyzetek elkerülésem, az egyénre szabott fejlesztő eljárások alkalmazása komoly segítséget jelent a gyermekeknek tanulási problémáik csökkenéséhez.
A fejlesztő foglalkozásokon a játékos feladatok mozgósító, motiváló ereje elég nagy ahhoz, hogy a gyerekek szívesen vegyenek részt azokban, s eközben a matematika-, az írás- és olvasás-tanulás sikerességét biztosító alapvető funkciókat gyakorolják. Mottójuk: Nemminden gyermek egyforma, de minden gyermeknek egyenlő jogokat kell biztosítani az egyenletes haladásra.

Kercsmárné Molnár Ilona
Rábavidék
2003. április 25.


Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.