Ülésezett az önkormányzat

droszler | 2011. július 04 19:02:13 | körmendi hírek |
Kattintson a képere !
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testületének 2011. június 29-i ülésérõl.


Költségvetés módosítása
Második alkalommal került sor a 2011. évi költségvetés módosítására, melynek indokai között szerepelt az intézmények saját hatáskörben kért elõirányzat módosításai, a gazdálkodási tartalék terhére javasolt elõirányzat módosítások; a megvalósuló projektekhez felhalmozási célra érkezõ pénzügyi teljesítések illetve szállítói finanszírozások, valamint központi támogatásból a szociális pénzbeni ellátások elõirányzatának módosulása miatt. Ennek alapján a bevételek és kiadások fõösszegét 3.160.330 eFt-ban, az önkormányzat általános tartalékát 61.408 eFt-ban, nevesített céltartalékát 81.103 eFt-ban hagyta jóvá a Képviselõ-testület.

Az út és közmûfejlesztési hozzájárulások kedvezményei
A korábbi rendeleti szabályozás helyett az önkormányzati beruházásban megvalósuló út- és közmûfejlesztések esetében a Képviselõ-testület normatív határozatban állapította meg az adható kedvezményeket az alábbiak szerint:

1. A Jegyzõ által jogerõs határozatban megállapított, út- és közmûfejlesztési hozzájárulás részletekben történõ megfizetésére irányuló kérelmet, a jegyzõ által hozott határozat jogerõre emelkedéstõl számított 30 napon belül a Polgármesterhez kell benyújtani.

2. A Jegyzõ jogerõs határozatában megállapított út- és közmûfejlesztési hozzájárulás 30 %-ának egy összegben történõ befizetése esetén a fennmaradó részre 6 havi részletfizetés engedélyezhetõ az út – és közmûfejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonos kérelme alapján.

3. A Jegyzõ jogerõs határozatában megállapított út- és közmûfejlesztési hozzájárulás 10 %-ának egy összegben történõ befizetése esetén a fennmaradó részre 12 havi részletfizetés engedélyezhetõ a út- és közmûfejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonos kérelme alapján.

4. A hozzájárulás megfizetése során a részletfizetési kedvezmény állapítható meg abban az esetben, ha az út- illetõleg a közmûépítéssel érintett ingatlan tulajdonosa természetes személy, és e személy, illetve a vele együtt élõ személyek egy fõre vetített havi jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló esetében 250 %-át. Jövedelem alatt a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény értelmezõ rendelkezéseiben jövedelemként meghatározott fogalmat kell érteni.

5. Amennyiben az ingatlanon kereskedelmi-, szolgáltató, illetve gazdasági célú ipari építmény van, vagy ilyen építmény létesül, a hozzájárulás megfizetésére részletfizetési kedvezmény nem adható.

6. Ha a hozzájárulás megfizetése az út- és közmûépítéssel érintett ingatlan tulajdonosa és a vele együtt élõ közeli hozzátartozók megélhetését – e személyek vagyoni, jövedelmi, szociális körülményeire, vagy egyéb méltányosságot érdemlõ rendkívüli élethelyzetére tekintettel – veszélyeztetné, abban az esetben a 2. és 3. pontban leírtakhoz képest kedvezõbb részletfizetési lehetõség biztosítható, amely a Jegyzõ jogerõs határozatában megállapított út- és közmûfejlesztési hozzájárulás 10 %-ának egy összegben történõ befizetése esetén a fennmaradó részre 18 havi részletfizetés engedélyezhetõ.

A kedvezmények elbírálását a Képviselõ-testület a polgármesterre ruházta át, aki a szakmai elõkészítés alapján dönt a kedvezmények ügyében.


Testvérvárosi kapcsolat a svájci Rotkreuz városával
Bebes István polgármester arról tájékoztatta a képviselõket, hogy testvérvárosi kapcsolat kiépítése történik Rotkreuz városával (Svájc, Zug kanton). A testvérvárosi kapcsolatokat tudatosan építi ki a város, melyben a kulturális kapcsolatokon kívül egyre nagyobb hangsúlyt kap a gazdasági együttmûködés, konkrét projektek kidolgozása. A svájci település a megújuló energiák központja is, ebben, és a gazdasági élet más területein is jelentõs lehetõségeket tartogat az összefogás. Az elsõ konkrét közös program a Svájci-Magyar Együttmûködési Program által társfinanszírozott Testvértelepülési és Partnerségi Pályázati Alap (TPPA) keretében valósulhat meg.
A TPPA átfogó célja a svájci és magyar testületek, és szervezetek között meglévõ vagy új együttmûködések kölcsönös fejlesztése, és ezáltal Magyarország és a kibõvült Európai Unió közötti gazdasági és társadalmi egyenlõtlenségek csökkentése. Támogatást olyan kisprojektek nyerhetnek, melyek célja a Magyarország és Svájc közötti együttmûködés erõsítése, információ- és tapasztalatcsere, know-how és legjobb gyakorlat átadása.
A TPPA 3 különbözõ területen tûzte ki partnerségek létrehozását: klasszikus testvértelepülési kapcsolatok; partnerség svájci és magyar non-profit vagy a nyereségtermelést nem elsõdleges célként megjelölõ szervezetek és intézmények között; szociális párbeszéd svájci és magyar országosan elismert és reprezentatív szociális partnerek, szakmai kamarák és szervezetek, ágazati egyesületek között.
A klasszikus testvérvárosi kapcsolat kiépítése mellett egy Egészségmegõrzõ pilot projekt megvalósítása kezdõdött, amely különbözõ korosztályok számára kínál folyamatos kontrollt, személyi tréninghez/edzéshez, szívteljesítmény nyomon követésével, kiértékelésével, amely a szívterhelés indexén kívül, egészségmegelõzõ jelentõséggel is bír a szívinfarktusok megelõzésére. A pályázatot a magyar partnernek (pályázó), tehát az Önkormányzatnak kell benyújtania a VÁTI Nonprofit Kft. budapesti irodájához magyar és angol nyelven. A pályázatot az elsõ értékelési körre, tehát 2011. július 31-ig tervezi a város benyújtani.
A tervezett projekt költségvetése: bruttó 20 millió Ft. Ebbõl 12 millió Ft Körmend város költségvetése, 8 millió Ft Rotkreuz költségvetése. A támogatás a projekt teljes elszámolható költségeinek 90 %-a, 10 % önerõt szükséges biztosítani ez az Önkormányzat esetében 1,2 millió Ft önerõ igényt jelent. A program egyéves idõtartamot ölel fel.

Tervezett tevékenységek:
Svájci vagy magyar sportszakértõk, edzõk, személyi trénerek, valamint kb 100 különbözõ korú, aktívan sportoló személy stb. közremûködése a partnerek közötti tapasztalatátadás- és csere során Magyarországon (workshopok, szemináriumok)
Tanulmányutak
Az ’Egészségmegõrzõ program, személyi trénerekkel – valamennyi korosztály számára, különleges figyelemmel a cukorbetegekre és a fogyatékkal elõkre, új edzõteremben” megismertetése a helyi intézményekkel, iskolákkal, vállalatokkal és pilot projekt megvalósítása kb.500 fõ bevonásával Körmend városból.
Kisösszegû beszerzésként a dr Volker és Johannes Tank által fejlesztett Cardiac Power Monitoring (CPM) - Szívteljesítmény mérõ eszköz beszerzése illetve a szükséges szerver és komputer biztosítása. Az eszköz meghatározza és nyomon követi az edzést végzõ személy szívének teljesítményét és fizikai állóképességét, valamint kiszámolja a terhelt szív indexét, valamint ennek alapján segít meghatározni a fizikai testmozgás erõsségét és módját (aktív edzés, kocogás, séta, bicikli stb.) .A megelõzõ és gyógyító testedzést GNSS-alapú irányítási rendszerrel (mobil eszköz + speciális karóra ) mérjük , amely nagy pontosságú mérést és edzõ-térképet tesz lehetõvé, hiszen nyomon követi és PC-n rögzíti a plurális tréningek és típusok különbözõ idõszakaiban (naponta, hetente, havonta) mért adatokat.
A széles körû egészségmegõrzõ program megvalósulására egy edzõterem is kialakításra kerül.

A Képviselõ-testület támogatta a Körmend-Rotkreuz közötti testvérvárosi kapcsolat kiépítését és felhatalmazta a polgármestert a partnerségi megállapodás és testvérvárosi együttmûködés aláírására. Ugyancsak támogatták az „Egészségmegõrzõ program” címû pályázat benyújtását, s biztosították a szükséges önerõt.

Finanszírozhatatlan a helyi ápolási díj
A korábbiakkal ellentétben az önkormányzat által nyújtott helyi ápolási díjat – ami nem kötelezõen biztosítandó ellátási forma – lényegesen többen vették igénybe, mint az valójában indokolt lenne. Az Önkormányzat gazdasági ellátó szervezetének (GAMESZ) kimutatása szerint az igénybevétel üteme alapján az év végére 10 millió Ft pótelõirányzatra lenne szükség. Mindez pedig annak ellenére következett be, hogy 2011. év elsõ negyedévében a Bizottság felülvizsgálta a már ilyen ellátásban részesülõk jogosultságát, és megtette a hatályos jogszabályok szerinti szükséges intézkedéseket. Annak ellenére, hogy a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény elõírásai szerinti igazolásokat (orvosi igazolás, jövedelemigazolás, nyilatkozat) a kérelmezõk benyújtják a hivatalhoz, mégis több esetben visszaigazolást nyert, hogy a helyi ápolási díj megállapításának kérése elsõdlegesen a kérelmezõnek munkajogi szempontból fontos. Ezáltal ez az ellátási forma nem tölti be már a törvényben meghatározott szerepét, ráadásul komoly problémát okozna a város költségvetésében. Egyetértettek a képviselõk abban, hogy az ellátási forma megszüntetésével sajnálatosan lesznek olyanok, akik valóban jogosan vették igénybe az ellátást, és most elesnek ettõl. Az igazolások bemutatását követõen azonban nem lehet megkülönböztetni az igénylõket, így mindenki számára biztosítani kell (kellene) az ellátást A szociális igazgatásról és egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló helyi rendeletbõl a 7. §. alapján nyújtott ápolási díj július 1-ével hatályát veszti. A rendeletmódosítás hatályba lépését megelõzõen indult eljárásokra a rendelet korábbi szabályait kell alkalmazni, ugyanakkor a megállapított ápolási díjak folyósítását – felülvizsgálatot követõen – 2011. október 30-ával meg kell szüntetni.
Az 1993. évi III. törvény 43/A. §-ában meghatározott ápolási díj folyósítása – a jogosultsági feltételek fennállása esetén – továbbra is kötelezõ ellátási forma az önkormányzatnak (nem azonos a helyi rendeletben szabályozott ápolási díjjal).

Röviden

* Egyhangúlag fogadta el a Képviselõ-testület a Szociális Szolgáltató és Információs Központ éves beszámolóját.

* Beszámoló hangzott el az intézmények 1-5 havi gazdálkodásáról, mely összességében mind a bevételek, mind pedig a kiadások terén idõarányosan a tervezetteknek megfelelõen alakult.

* Beszámoló hangzott el a polgármestertõl a Körmend és Kistérsége Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsában végzett I. féléves tevékenységérõl.

* A nevelõtestület, az alkalmazotti közösség, és a szakmai bizottság támogatása mellett a képviselõk egyhangúlag határoztak Mészáros Árpád további öt éves megbízatásáról a Kölcsey Utcai Általános Iskola és Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény igazgatói posztján.

* A Vas Megyei Önkormányzat és Körmend Város Önkormányzata közötti közoktatási megállapodás alapján továbbra is a megye fenntartásában mûködik a körmendi Kölcsey Ferenc Gimnázium, és a Rázsó Imre Szakközépiskola és Szakiskola.

* Elfogadásra került a Képviselõ-testület a 2010. II. félévi munkaterve.

* Módosította a Képviselõtestület a Körmend-Bérlakás Ingatlanfejlesztési és Beruházási Kft-vel kötött megállapodást, melynek alapján a körmendi Vagyongazdálkodási Kft a Körmend, Bástya u. 29. szám alatti lakások vonatkozásában gyakorolhatja a bérbeadói jogok teljes körét, így a bérleti szerzõdés megkötésének, módosításának, megszüntetésének jogát. E jog gyakorlása során jogosult lesz a Vagyongazdálkodási Kft. a bérlõt felszólítani kötelezettségeinek teljesítésére, illetve jogosult lesz a bérleti jogviszonyt felmondani, és ezzel kapcsolatos igények érvényesítésekor a közjegyzõ, illetve a bíróság elõtt eljárni. Az ingatlannal kapcsolatos garanciális problémák megoldása ügyében a június 30-ai határidõ lejárta után az önkormányzat továbbra is segítséget fog nyújtani, hangzott el a testületi ülésen.


A Képviselõ-testületi ülések elõterjesztései megtalálhatók az önkormányzat honlapján ( http://ekormanyzat.kormend.hu ).


Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.