Ülésezett az önkormányzat

droszler | 2012. április 02 11:45:46 | körmendi hírek |
Kattintson a képere !
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testületének 2012. március 29-i ülésérõl

Az önkormányzat pályázatot nyújt be az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévõ önkormányzatok 2012. évi támogatására

Az önkormányzat 2012. évi költségvetését a Képviselõ-testület mûködési hiánnyal fogadta el. A mûködési hiány a kötelezõen ellátandó feladatok kiadásainak és bevételeinek különbözetébõl adódik. Az önkormányzat a költségvetés készítésekor törekedett olyan döntéseket hozni, amely a kiadások csökkenését eredményezi, illetve egyes feladatellátások tekintetében bevétel növekedéssel jár. A tervezett hiányt az önkormányzat átmenetileg likvid hitel felvételével finanszírozza, amelyet azonban vissza is kell fizetni az év végéig. A tervezett hiányt a bevételi oldalon pályázati lehetõségek kihasználásával, a kiadási oldalon pedig a kiadások további csökkentésével lehet rendezni. Az önkormányzatnak lehetõsége van pályázatot benyújtani az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévõ önkormányzatok 2012. évi támogatására. A pályázat benyújtására az elsõ körben április 30-ig van lehetõség. A 2012. év során két alkalommal élhet pályázattal az önkormányzat. A pályázat 2012. április 27-ig történõ benyújtását a Képviselõ-testület 12 igen szavazattal határozta el.

Pályázat a Mátyás Király Utcai Óvoda és Bölcsõde felújításáért

Az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódó támogatások igénybevételének részletes szabályairól szóló 4/2012. (III. 1.) BM rendelet pályázati lehetõséget biztosít a városi óvodák felújításához, a korábbi évekhez hasonlóan. 2009. és 2011. évben ezen pályázat alapján valósulhatott meg a bölcsõde és az óvoda egy részének felújítása. A jelen pályázat lehetõséget adhat a Mátyás Király Utcai Óvoda felújításának befejezõ munkálataihoz. A pályázat többek között építési beruházást-felújítást támogat. A támogatás formája vissza nem térítendõ támogatás, melynek maximális mértéke 30 mFt, a támogatás intenzitása max. 80%. A korábbi évektõl eltérõen új feltétel, hogy a támogatásból megvalósuló építéssel járó beruházás megvalósítása során a támogatási összeg legalább 5%-ának mértékéig határozott idejû közfoglalkoztatási jogviszony keretében közfoglalkoztatottakat kell alkalmazni.
A támogatás lehetõvé tenni a nyílászáró-cserék befejezését, a homlokzati hõszigetelést, továbbá a tetõfólia pótlását. Szükséges még a csapadékvíz elvezetése és az épület körüli járdák újraépítése.
A pályázat bekerülési költsége 34 791 263.- Ft, amelyhez 6 958 253.- Ft önerõ biztosítására van szükség. A Képviselõ-testület egyhangúlag döntött a pályázat benyújtásáról és biztosította szükséges önerõt.

Rendeleteket módosított az önkormányzat
1. A márciusi ülés keretében került sor a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló helyi rendelet módosítására. A módosítások a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 2012. január 1-jétõl hatályos változásainak következtében váltak szükségessé az alábbi módosítások.
A 2012. január 1-je elõtt megállapított helyi lakásfenntartási támogatás a megállapító határozatban megjelölt idõpontig, de legfeljebb 2012. március 31-ig folyósítható. Továbbá a Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. törvény hatályon kívül helyezi a szociális törvény helyi lakásfenntartási támogatásra vonatkozó rendelkezéseit.
2012. január 1-jétõl a települési önkormányzat lesz a hatáskör gyakorlója a szociális rászorultság esetén biztosítható idõskorúak járadéka, a foglalkoztatást helyettesítõ támogatás, a rendszeres szociális segély és lakásfenntartási támogatás megállapításának.
2012. január 1-jétõl változik az aktív korúak ellátásának elnevezése.
A szociális törvény határozza meg a szociális szolgáltatásokon belül az ellátások formáit, a megváltozott szabályozáshoz kellett igazítani a helyi rendeletet.
A társulási fenntartásban történt változás miatt a Szociálpolitikai Kerekasztal tagjait ki kellett egészíteni a Körmend és Kistérsége Többcélú Kistérségi Társulás Elnökének személyével.
A szociális törvény értelmében a szociális intézményt fenntartó évente rendeletben állapítja meg a fizetendõ személyi térítési díj összegét. A Szociális Szolgáltató és Információs Központ fenntartója a Körmend és Kistérsége Többcélú Kistérségi Társulás lett, a Társulási Megállapodás értelmében a Körmend Város Önkormányzata szociális és egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló rendeletben meghatározott térítési díjakat kell alkalmazni.

2. Módosult a helyi menetrend szerinti autóbusz-közlekedés viteldíjairól szóló önkormányzati rendelet is a megalapozó törvényi rendelkezések 2012. április 1-jétõl életbe lépõ változásai miatt:
Megszûnik a helyi önkormányzat hatósági ármegállapító jogköre a helyi közösségi közlekedési szolgáltatások áraira vonatkozóan.
Az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról szóló 2004. évi XXXIII. törvény szabályozása értelmében az autóbuszos személyszállítási közszolgáltatások díjai, pótdíjak és a díjalkalmazási feltételek, továbbá az ezek megsértése esetén érvényesíthetõ jogkövetkezmények a felek között érvényben lévõ Közszolgáltatási Szerzõdésben, a közszolgáltatási utazási kedvezményekrõl szóló jogszabályban meghatározott személyszállítási közszolgáltatási utazási kedvezmények alapján képzett kedvezményes díjak kedvezménycsoportonként történõ elkülönítése mellett kerülnek meghatározásra.
A jogszabályi módosítások érintik a Körmend Város Önkormányzata és a Vasi Volán Zrt. között érvénybe lévõ Közszolgáltatási Szerzõdés tartalmát is. A díjakra vonatkozó változások és a jogkörök gyakorlásának módosulása miatt a Közszolgáltatási Szerzõdés vonatkozó pontjait is módosítania kellett az önkormányzatnak. 2012. április 1. napját követõen a Közszolgáltatási Szerzõdésben meghatározott díjak, kedvezményes díjak és díjmentes utazások igénybevételéhez szükséges utazási okmányok alkalmazását a közlekedési szolgáltató az üzletszabályzatnak részét képezõ díjszabási tájékoztatóban köteles rögzíteni, amely dokumentum a Közszolgáltatási Szerzõdés mellékletét képezi. A Közszolgáltatási Szerzõdés módosítását egyhangúlag támogatta a Képviselõ-testület.

3. Módosult a Helyi Építési Szabályzatról és a Város Szabályozási Tervérõl szóló önkormányzati rendelet is. Az elmúlt idõszakban a Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete jogszabályban biztosított feladat-és jogkörében eljárva megállapította a város legfontosabb településrendezési eszközeit, így a településfejlesztési koncepcióját és településszerkezeti tervét. A város egyes területeinek szabályozására vonatkozóan rendeleteket alkotott és határozatokat hozott, amelyekben többször történt módosítás.
A legutóbbi módosítás óta újabb változtatási igény lépett fel. A Zöldségpiac felújítása elodázhatatlanná vált. Az elõtetõ átépítése és zárható pavilonok kialakítása a szabályozási terv módosítását igényelte. A Zöldségpiac távlati fejlesztésére, egységes építészeti arculatának kialakítására tanulmányterv készült. A terv ütemezhetõ megvalósítást tesz lehetõvé és figyelembe veszi a rendezési terv módosítását kezdeményezõ „Célberuházók” igényeit is. mindezzel a szabályozási tervet is összhangba kellett hozni, a rendezési tervet módosítani kellett. A rendezési terv módosítását az önkormányzat fõépítésze végezte el. A Településfejlesztési koncepció tartalmával a jelenlegi módosítások összhangban vannak, továbbá nem szükséges a Településszerkezeti terv és az Integrált Városfejlesztési Terv módosítása sem. A módosítási tervek közzététele megtörtént, lakossági észrevétel nem érkezett.

4. A bölcsõdei gondozási intézményi térítési díj bevezetésérõl rendelkezõ jogszabály 2012. január 1-jétõl a fenntartóra bízza annak eldöntését, hogy él-e a jogszabály adta lehetõséggel, miszerint bevezeti-e a bölcsõdei gondozásért járó térítési díjat. A díj kiszámítása a fenntartó felé is bemutatja, hogy a bölcsõde milyen mértékû költséget jelent az önkormányzat számára, illetve megmutatja, hogy mennyibe kerülne az ellátás a kötelezettek számára. A bölcsõdében a gondozásra számított intézményi térítési díj az élelmezés nyersanyagköltségével csökkentett szolgáltatási önköltség és a normatív állami hozzájárulás összegének különbözete. A számítások alapján megállapítható, hogy a havi intézményi térítési díj összege a körmendi bölcsõdében 34 834.- Ft/ gyermek, a napi térítési díj 21 nappal számolva pedig 1 659.- Ft/gyermek. Ez az intézményi díj jelenti a maximumot, ennél magasabb összeg a szülõktõl nem kérhetõ. A fizetendõ térítési díj összegét az intézményvezetõ állapítja meg a fenntartó döntésétõl függõen. Körmend Város Önkormányzata már a 2012. évi költségvetés elfogadásakor döntött arról, hogy 2012-ben nem kér térítési díjat a bölcsõdei gondozásért a szülõktõl. Az állami normatíva és a tényleges mûködtetési költség közti különbözetet az önkormányzat saját erõbõl finanszírozza, ezzel is támogatva a városban kisgyermeket nevelõ családokat, szülõket.
Ezért a rendelet módosításában a 2012. évre 0 Ft került megállapításra és lefektetésre a bölcsõdei gondozási díj összegére vonatkozóan.

A 2012. évi sport, kulturális és szociális támogatások
A Társadalmi Ügyek Bizottsága március 26-i ülésén tárgyalta meg az idei évre beérkezett kulturális, sport pályázatokat és a szociális, és karitatív tevékenységi körbe tartozó, pályázati úton benyújtott támogatási kérelmeket, megfogalmazta támogatási javaslatait. A 100 eFt alatti összegek bizottsági hatáskörben történtek elbírálásra a testületi döntés az e feletti támogatásokat érintette.
A sport területén 26 támogatási kérelem érkezett 21,249 mFt összegre. A területre elkülönített összeg 11,0 mFt volt, melybõl a kiemelt egyesületek 8,750 mFt-tal részesültek, a további pályázók között pedig 1,450 mFt került felosztásra. Az intézményi sportfeladatokra 550 eFt lett elkülönítve.
A kulturális területre 27 pályázat érkezett, az igényelt összeg pedig több mint 10,8 mFt volt. A bizottság rendelkezésére 5,5 mFt állt, melybõl a kiemelt egyesületek 3,960 mFt összegben részesedtek, a további pályázatokra pedig 1,540 mFt került megítélésre.
A szociális terület 500 eFt-os keretére 9 pályázó 2 585,1 eFt összegû igényt nyújtott be. A bizottság 500 eFt támogatásról döntött.
A Képviselõ-testület 11 igen és 1 nem szavazattal fogadta el a bizottság javaslatait.

Sport támogatások 2012
Szociális támogatások 2012
Kulturális támogatások 2012




A Képviselõ-testület meghatározta az egyes körmendi általános iskolákban indítható elsõ osztályok számát

Körmend Város Önkormányzata és intézményei 2012. évi költségvetési rendeletében már lefektette, hogy a 2012/13. tanévben a körmendi általános iskolákban 5 elsõ osztály indítására lesz lehetõség a tankötelesek számának ismeretében. Az önkormányzat az érintett szülõi körben elvégzett szándékfelmérése után a Körmenden tanulmányait megkezdõ tanulók száma várhatóan 107 fõ, ami 5 induló osztályra biztonsággal elegendõ. A szülõi visszajelzések alapján a megoszlás a következõ:

Kölcsey Utcai Általános Iskola és AMI 44 fõ
Olcsai-Kiss Zoltán Általános iskola 36 fõ
(ebbõl 2 fõ nem tanköteles)
Somogyi Béla Általános Iskola 27 fõ
Nem körmendi iskola 7 fõ
Elköltözött 3 fõ
Visszamarad 27 fõ
Nem nyilatkozott 1 fõ


Magyarszecsõdön nem tudunk önálló elsõ osztályt indítani ebben a tanévben sem az eddig ismert adatok szerint, mivel nem lehet még tudni hány tanuló kezdi meg tanulmányait a tagintézményben. A Társadalmi Ügyek Bizottsága is megtárgyalta a témát és a szándékfelmérés eredménye alapján azzal a javaslattal élt a Képviselõ-testület felé, hogy a 2012/13. tanévben az indítható öt elsõ osztályt az alábbiak szerinti felosztásban határozza meg intézményenként:
- Kölcsey Utcai Általános Iskola és Alapfokú Mûvészetoktatási Intézmény - 2 osztály,
- Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola - 2 osztály,
- Somogyi Béla Általános Iskola - 1 osztály.

A Képviselõ-testület a javaslatot 12 igen szavazattal, egyhangúlag támogatta.


Röviden

1. A Képviselõ-testület meghallgatta és egyhangúlag elfogadta az Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola mûködésérõl szóló beszámolót.

2. Körmend Város önkormányzata módosította a Technomisz Kft-vel kötött támogatási szerzõdését. A szerzõdésmódosítást a testület 11 igennel 1 tartózkodás mellett hagyta jóvá.

3. Módosult a Körmendi Kulturális Központ és Faludi Ferenc Könyvtár alapító okirata.

4. Fedezetet biztosított az önkormányzat két önkormányzati tulajdonú épület bontásához. Az egykori Fényes Étterem épületének állaga veszélyessé vált, veszélyt jelent a járdán, a közúton és a szomszédos épületben tartózkodókra is, ezért bontása szükséges. A másik bontásra ítélt épület a Dienes Lajos u. 14. szám alatti épület, amelyre bontási tervet kell készíteni. Itt fõleg a gazdasági épületrészek vannak rossz állapotban, a Kölcsey utca felöli fõ épületrész egyenlõre megmarad.

5. Tájékoztatót hallgatott meg a Képviselõ-testület a Boldog Batthyány-Strattmann László ösztöndíj-pályázat elbírálásáról. A Társadalmi Ügyek Bizottsága a beérkezett 11 pályázatból 1 fõt, Kovács Nórát tanulmányi eredménye, 3 fõt, Hutter Annát, Szabadi Zsófiát, Baksa Pétert pedig szociális indokok alapján támogatott 25 000.- Ft/hó összegben 5 hónapra.


Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.