Ülésezett az Önkormányzat

droszler | 2012. június 29 11:29:33 | körmendi hírek |
Kattintson a képere !
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata
2012. június 28-i ülésérõl


Módosította az önkormányzat a 2012. évi költségvetési rendeletét

Az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítására második alkalommal kerül sor, amely fõbb csoportokban a következõ módosításokat tartalmazza.
1. Központi támogatásból adódó támogatások közül a bérkompenzációként kapott és a már korábban a gazdálkodási tartalékba helyezett pénzösszegek kiosztására került sor az intézmények között. A központi támogatás elõirányzata a szociális ellátásokra kapott támogatás miatt nõ.

2. Intézményszerkezet változásból adódó elõirányzat módosítások:
Körmend Város Gondnoksága átvette az önkormányzati ingatlanok kezelést, amelynek következtében a társasházak felújítási alapjába az önkormányzati tulajdon arányában fizetni kell, amely felhalmozási kiadás. A feladat átvételét követõen kidolgozásra került a 2012. évben fizetendõ összeg.
Az átszervezéshez kapcsolódik, a labdarugó egyesület támogatása, tekintettel arra, hogy a támogatás forrása a Körmend Város Gondnokságához került. Az egyesületet az elõzõ években a Vagyongazdálkodási Kft. támogatta, a megszûnésével az önkormányzat biztosít erre fedezetet a gazdálkodási tartalék terhére, a mûködésre átadott pénzeszköz elõirányzatának növelésével.
A Szociális Szolgáltató és Információs Központ mûködtetése a többcélú kistérségi társulás feladata 2012. március 1-tõl, amelybõl adódóan a pontosítások folyamatosan történnek, figyelemmel az elõzõekben történt módosításokra. A fejezettõl, a feladat ellátáshoz kapott támogatás a módosított támogatási szerzõdést figyelembe véve a következõk szerinti elõirányzat módosítást teszi szükségessé: az önkormányzat mûködésre átvett pénzeszköz elõirányzata és a gazdálkodási tartalék elõirányzata nõ. Az intézmény mûködéséhez az önkormányzat által biztosított saját forrást át kell adni a többcélú kistérségi társulás részére, amely összeggel az önkormányzat gazdálkodási tartaléka csökken, a mûködésre átadott pénzeszköz elõirányzata nõ. A feladatátadás következtében az idõarányos normatíváról le kellett mondani.

3. A Mátyás Király Utcai Óvoda saját hatáskörben pedagógus továbbképzésre kiírt projektet bonyolít le, amelyhez kapcsolódóan elõirányzat módosítás vált szükségessé.

4. A Kölcsey Utcai Általános Iskola pályázaton 840eFt-ot nyert határon túli – Románia (Erdély) – táborozásra. Az intézmény kérte az elõirányzat módosítását.

5. Az önkormányzat a Svájc-Magyarország Együttmûködési Program által támogatott „Egészségmegõrzõ program” pályázatíráshoz 300eFt-ot biztosított, továbbá a pályázat önerõ részére 2012. évre a várható kiadások teljesítésre 700eFt-ot, a 120/2011. (IX. 29.) számú határozat alapján. A fedezetet a 2012. évi költségvetés nem tartalmazza, viszont a pályázat elkészítése megtörtént, ami fizetési kötelezettséget von maga után. Az önkormányzat gazdálkodási tartaléka 1.000eFt-al csökken, és ezen összeggel nõ az önkormányzat dologi kiadás elõirányzata.

A Körmend és Kistérsége Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezetének 2012. február 29-i megszûnését követõen a Társulás és intézménye vonatkozásában a gazdálkodási feladatok végrehajtását, a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási és a vagyon használatával, védelmével összefüggõ feladatok teljesítését, a pénzügyi, számviteli rend betartását a Polgármesteri Hivatal látja el.
A Pénzügyi GAMESZ 2012. május 31-i megszûnését követõen az intézmények gazdálkodási feladatainak végrehajtását, a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási és a vagyon használatával, védelmével összefüggõ feladatok teljesítését, a pénzügyi, számviteli rend betartását felelõs szervezet - a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Irodája - látja el.

Rendeleteket módosított az önkormányzat

1. A helyi építészeti örökség védelmérõl szóló 8/2004. (III.1.) számú önkormányzati rendelet szabályozza a helyi mûemlékei értékeket védõ tevékenységeket.
A 2004-es állapothoz képest az azóta eltelt idõszakban több ingatlan állapota változott, lakossági igények léptek fel. Ezek kivizsgálása, és a város ingatlanállományának építészeti szempontok alapján történõ felülvizsgálatát már 2011. õszén megkezdte a Városfejlesztési és Építéshatósági Iroda, az önkormányzati fõépítész irányításával.
Az érintett ingatlanokat egyenként megvizsgálva került elõkészítésre a rendelet módosítására irányuló tervezet. A módosítás során frissítésre kerül az érintett ingatlanokat tartalmazó melléklet, valamint a védett értékeink térképi állománya. Egy függelék tartalmazná (jelenleg minta formájában) a késõbbiekben elkészítendõ nyilvántartási lapokat. Az építészeti munkák mellett a helyi védettség tulajdoni lapokra történõ bejegyzése esetén a földhivatali díjak is jelentõs költséget jelentenek.
Építész tervezõi tevékenységek: bruttó 1.600.-eFt
Földhivatali díjak: becsülten 1.400.-eFt
A közel 3.000.-eFt költség finanszírozására az ez évi költségvetés nem tartalmaz elõirányzatot, ezért ez az összeg a 2013. évi költségvetésbe kerül meghatározásra.

2. Körmenden a helyi hulladék elszállítását a 2002. december 2-án megkötött közszolgáltatási szerzõdés alapján a Zala-Depo Kft. végzi.
A hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény 57. §-át az Országgyûlés 2012. április 2-i ülésnapján módosította a 2012. évi XXVIII. törvénnyel, melynek értelmében 2012. április 15-tõl fizetendõ közszolgáltatási díjak tekintetében lehet alkalmazni az alábbiakat:

A módosítás értelmében „a hulladékkezelési díjként fizetendõ egyszeri ürítési díj mértéke 2012. évre, ha 2011. évre az egyszeri ürítési díj mértéke meghaladta a 120 l méretû tárolóedény esetében a nettó 650 Ft-ot, vagy ennek más ûrmértékû tárolóedényhez viszonyított arányos összegét, nem haladhatja meg a 2011. évre megállapított egyszeri ürítési díj mértékét, illetve nem haladta meg a 120 l méretû tárolóedény esetében a nettó 650 F-tot, vagy ennek más ûrmértékû tárolóedényhez arányos összegét, legfeljebb 650 Ft-ig, vagy ennek arányos mértékéig emelkedhet”



A szolgáltató díjtétel javaslata 2012. június 1-tõl a következõ:

Kattintson a képere !


A módosított rendelet 2012. július 1-jén lép hatályba.

3. A tiltott, kirívóan közösségellenes magatartások meghatározására, az ezzel összefüggõ önkormányzati rendeletek módosítására is sor került.

A Képviselõ-testület 2012. május 24-i ülésén hatályon kívül helyezte – figyelemmel a 2012. évi II. törvény 254 §. (2) bekezdésére – az önkormányzati rendeletekben meghatározott szabálysértési rendelkezéseket.
Mint az már a Képviselõ-testület elõzõ ülésen iselhangzott, az önkormányzatok által szabályozott szabálysértési tényállások hatályon kívül helyezésének kötelezettsége ellenére hasonló cselekmények, magatartások szankcionálásának lehetõsége önkormányzati rendelet alkotásával továbbra is biztosított. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény (továbbiakban: Mhötv.) 51. §. (4) bekezdése értelmében ugyanis 2012. április 15-tõl „a helyi önkormányzat képviselõ-testülete önkormányzati rendeletben meghatározhat tiltott, kirívóan közösségellenes magatartásokat. A helyi önkormányzat képviselõ-testülete e magatartás elkövetõjével szemben önkormányzati rendeletben száz-ötvenezer forintig terjedõ pénzbírság (igazgatási bírság) kiszabását rendelheti el.” Az Mhötv. 143. §. (4) bekezdésének e.) pontjában felhatalmazza a helyi önkormányzat képviselõ-testületét, hogy önkormányzati rendeletben határozza meg a tiltott, kirívóan közösségellenes magatartásokat, valamint a magatartás elkövetõjével szembeni pénzbírság kiszabásának szabályait. A 2012. évi XXI. törvénnyel idõközben beiktatott, 2012. április 15-tõl hatályos – 146/A. §.-a alapján a Mhötv. 51. §. (4) bekezdésében meghatározott közigazgatási bírság kiszabásával kapcsolatos hatáskör a jegyzõre is átruházható. A helyi rendelet által meghatározott kirívóan közösségellenes magatartásokkal kapcsolatos eljárás során a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. Törvény 94/A. §. (Ket.) szabályait kell alkalmazni.
A Képviselõ-testület tájékoztatása is megtörtént arról, hogy Dr. Szabó Máté ombudsman, az Alapvetõ Jogok Országgyûlési Biztosa eljárást kezdeményezett az Alkotmánybíróságon arra való tekintettel, hogy a Mhötv. tiltott, kirívóan közösségellenes magatartások meghatározására vonatkozó rendelkezései keret nélkül adnak olyan jogosítványt az Önkormányzatoknak, amelyek az egyes önkormányzatoknál különbözõképpen kerülnek megítélésre, illetve ugyanazon súlyú cselekményért egyes településeken különbözõ eljárást folytatnak le.
Auer Miklós önkormányzati képviselõ (Jobbik Magyarországért Mozgalom Körmendi Alapszervezete) 2012. június 8-án beadványt terjesztett elõ Bebes István polgármester Úr részére, melyben egyrészrõl a tiltott, kirívóan közösségellenes magatartások meghatározására vonatkozóan, másrészrõl a helyi lakcímbejelentés szabályaira vonatkozóan rendelet-tervezetet csatolt be, és kérte azok megtárgyalását.
A benyújtott rendelettervezeteket átvizsgálva – a szükséges egyeztetést lefolytatva a Vas Megyei Kormányhivatallal – A lakcímbejelentés helyi szabályairól – mint arról korábban is tájékoztatást adott a Jegyzõ – nincs rendeletalkotási kötelezettsége az Önkormányzatnak. A lakcímbejelentéssel kapcsolatos szabályokat alapvetõen két jogszabály, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény, valamint ennek végrehajtásáról szóló 146/1993. (X.26.) Kormányrendelet határozza meg. Mindkét jogszabály teljes körûen lefedi a lakcímbejelentéssel kapcsolatos eljárás módját, mikéntjét. Ugyanakkor a jogalkotásról és jogszabályszerkesztésrõl szóló 61/2009. IRM. rendelet tiltja is, hogy helyben alkotott rendelet törvényi, illetve magasabb szintû jogszabályi hivatkozásokat tartalmazzon. Auer Képviselõ Úr által benyújtott lakcímbejelentéssel kapcsolatos helyi rendelet-tervezet ellentétes a hivatkozott jogszabályoknak, különösképpen az IRM. rendeletben foglaltaknak. Mindezek alapján nem alkotott rendeletet az önkormányzat a lakcímbejelentés helyi szabályairól.
A tiltott, kirívóan közösségellenes magatartások vonatkozásában, tekintettel az Alkotmánybírósági vizsgálatra, valamint azon tényre, hogy BM módszertani útmutatója –melynek tényét a Vas Megyei Kormányhivatal is megerõsítette – sem jelent még meg az elõterjesztés készítésének idõpontjáig, csak egy szûkített körben, a legalapvetõbb problémákra kiterjedõen került meghatározásra szabályozás egyes rendeletek esetében.

Kiegészítõ fedezet biztosítása monitoring kutak létesítésére

A Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelõség 3611-1/7/2007. számú határozata alapján 10 db megfigyelõ kutat kell elhelyezni az egykori városi szemétlerakó és környezete területén, az esetleges szennyezõdések elmozdulásának figyelése céljából.
2011. évben önkormányzat tanulmányt készíttetett a rekultivációs tevékenységek visszavonása érdekében. Ezen tanulmány foglalkozott a monitoring kutak számának és a mérések gyakoriságának csökkentésével is. A tanulmány alapján a korábbi rekultivációra irányuló kötelezettséget visszavonták. A terület megfigyelését azonban továbbra is el kell végezni. A hatóság elõírása alapján ajánlat kérésére került sor az ÖKOHYDRO Kft-tõl, amely alapján a tanulmány elkészítése és a hatósági eljárási díj összege becsülten bruttó 2.000.-eFt lesz. A 2012.évi költségvetés 1.000.-eFt elõirányzatot tartalmaz a feladat elvégzésére, a szükséges munkákhoz további 1.000.-eFt bruttó kiegészítõ fedezetre volt szükség, amelyet a Képviselõ-testület jóváhagyott.

Távhõ ár elõkészítési javaslat

A távhõszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény (továbbiakban: Tszt.) 2011. április 15-tõl hatályos 57/D. §. (1) és (2) bekezdései szerint a távhõ szolgáltatónak az értékesített távhõ árát, valamint a lakossági felhasználónak és a külön kezelt intézménynek nyújtott távhõszolgáltatás legmagasabb hatósági árát miniszteri rendelettel kell megállapítani, és a rendeletet meglapozó javaslatot a Magyar Energia Hivatalnak kell minden év augusztus 31. napjáig elõterjesztenie.

A Magyar Energia Hivatalnak javaslata kialakításához be kell kérnie az érintett önkormányzatok képviselõ-testületének ármegállapítással, árváltoztatással kapcsolatos állásfoglalását. Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete a távhõszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 57/D. §. (4) bekezdése alapján a távhõ ármegállapítással, árváltoztatással kapcsolatosan az alábbi állásfoglalást alakította ki:
1. távhõszolgáltatónak értékesített távhõ árának megállapításánál 5 %-os emelés

Közszolgáltató kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás eredményének megtárgyalása, a nyertes ajánlattevõ kihirdetése

A temetõ üzemeltetésre irányuló szolgáltatás megrendelése a közbeszerzésekrõl szóló 2011. évi CVIII. törvény (továbbiakban: Kbt.) hatálya alá tartozik, ezért a szolgáltatót közbeszerzési eljárás keretében kell kiválasztani.
Az Önkormányzat közbeszerzési szabályzata alapján a közszolgáltatást nyújtó szervezetek kiválasztására irányuló eljárás esetén a Képviselõ-testület dönt az eljárást megindító hirdetmény elfogadásáról, az ajánlatok érvényességérõl, érvénytelenségérõl illetve az eljárás eredményérõl.
Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete 52/2012.(IV.26.) számú határozatával „Körmend közigazgatási területén lévõ köztemetõk üzemeltetése” tárgyú hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás ajánlattételi felhívását elfogadta, és felhatalmazta a Közbeszerzési Bizottságot, hogy a megjelölt gazdasági szereplõknek az ajánlattételi felhívásokat küldje meg. Az ajánlattételi felhívás 2012. április 27-én megküldésre került. Az ajánlattételi határidõ lejártáig - 2012. május 15-ig – egy ajánlattevõ, a jelenlegi szolgáltató nyújtott be pályázatot, akinek az ajánlata az ajánlattételi felhívásban meghatározott követelményeknek megfelelt. A Kbt. 98. § (2) bekezdésének megfelelõen Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete 72/2012.(V.23.) számú határozatával az eljárásban az ajánlattevõ ajánlatát érvényesnek állapította meg. A tárgyalást a Bírálóbizottság lefolytatta.
A közbeszerzési eljárás eredményesnek állapítható meg, az Önkormányzat - törvénynek megfelelõen - 5 évre köt közszolgáltatási szerzõdést a nyertes ajánlattevõvel. Az eljárás nyertes ajánlattevõjeként Kovatsik és Társai Temetkezési Bt.-t hirdette ki.
A nyertes ajánlattevõvel a szerzõdés a Kbt. szerzõdés megkötésére vonatkozó rendelkezéseit betartva a döntést követõen kiküldött összegezés ajánlattevõk rendelkezésére bocsátásától számított tíz nap eltelte után köthetõ meg, amely legkorábban 2012. július 9-én lehetséges. Ezért szükségessé vált a jelenlegi szolgáltatóval a szerzõdés 2012. július 31-ig meghosszabbítása az üzemeltetés, a közszolgáltatás folyamatos biztosítása érdekében.
A fentiek alapján a Képviselõ-testület döntött, hogy a Kovatsik és Társai Temetkezési Bt.-vel kötött és jelenleg hatályos vállalkozási szerzõdést 2012. július 31-ig meghosszabbítja.

Röviden

A Képviselõ-testület beszámolókat hallgatott meg és fogadott el
- a Szociális Szolgáltató és Információs Központ munkájáról,
- a Körmend és Kistérsége Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsában végzett 2012. I. félévi tevékenységekrõl,
- a polgármesternek a két ülés között tett fontosabb intézkedéseirõl, eseményekrõl,
- valamint lejárt határidejû határozatok végrehajtásáról.

A Képviselõ-testület megtárgyalta a FIRKÁL Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (9900 Körmend, Rákóczi út 29.) ingatlan-vásárlási kérelmét is.

A Képviselõ-testület jóváhagyta Körmend Város Önkormányzatának 2012. II. félévi munkatervét.

Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete Dr. Orbán Tamara irodavezetõt 2012. július 1-tõl megbízta – Dr. Stepics Anita jegyzõ távollétének idõtartamára – az aljegyzõi feladatok ellátásával.


Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.