Ülésezett az Önkormányzat

droszler | 2012. szeptember 28 15:58:21 | körmendi hírek |
Kattintson a képere !
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata 2012. szeptember 27-i ülésérõl

Módosította az önkormányzat a 2012. évi költségvetési rendeletét

Az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítására negyedik alkalommal került sor, amely fõbb csoportokban a következõ módosításokat tartalmazza:
Központi támogatásból adódó elõirányzat változások:
Körmend Város Önkormányzata központi támogatás elõirányzata, valamint a pénzbeni ellátások elõirányzata 3.497.-eFt-tal nõ a szociális ellátásokra kapott támogatás következtében.
A bérkompenzációra kapott egyéb központi támogatás 7.315.-eFt, amellyel az önkormányzat központi támogatás elõirányzata nõ, valamint a már korábban a gazdálkodási tartalékba helyezett 1.862.-eFt került kiosztásra.
Az intézmények vonatkozásában a mûködés során felmerülõ pontosítások és korrekciók elvégzésére és a saját hatáskörben kért elõirányzatok módosítására volt szükség. Körmend Város Önkormányzata és Körmend Város Polgármesteri Hivatala között a feladatok átcsoportosítása miatt vált szükségessé az elõirányzatok módosítása. Körmend Város Gondnoksága a kollégium rendeltetésszerû használatát alakítja ki, amelyhez még karbantartási feladatokat kell elvégezni, és 500eFt elõirányzat biztosítása szükséges a dologi kiadás elõirányzat növelésével, az önkormányzat gazdálkodási tartaléka terhére.
A Képviselõ-testület 11 igen és egy nem szavazattal hagyta jóvá az önkormányzat 2012. évi költségvetési rendeletének módosítását.

További rendeletek is módosított az önkormányzat

- Módosult a Fiatal Házasok Otthona mûködésérõl szóló 16/1996. (VIII.13.) önkormányzati rendelet
A Fiatal Házasok Otthonában ismételten több lakás megüresedett. A fiatal házasok otthona elhelyezésre igényt tartók száma évrõl-évre csökken, ezért a megüresedõ lakások más célú hasznosítása indokolt. Jelenleg 11 db egy szobás lakás szolgált a fiatal házasok elhelyezésére. Döntés született, hogy az üresen álló lakások közül, figyelemmel a kielégítendõ igényekre – Körmend, József A. utca 6. fsz.1. és Körmend, József A. utca 6. 3/15. lakások esetében – a fiatal házasok otthona célú hasznosítás helyett ezen lakások más lakáscélú hasznosítást kapjanak.

Jogszabályi változások következtében történt módosítások

- Változott a Képviselõ-testület Szervezeti és Mûködési Szabályzatáról szóló 36/2006. (XII.31.) önkormányzati rendelet. A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 159. §. (3) bekezdése alapján Körmend Város Önkormányzat Képviselõ-testülete a Körmendi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal „Együttmûködési Megállapodást” kötött, melyet a 82/2012. (V.23.) számú határozatával hagyott jóvá. A Njtv. 80. §. (2) bekezdése értelmében a Szervezeti és Mûködési Szabályzatban is rögzíteni kell a megállapodás szerinti mûködési feltételeket, és erre való tekintettel volt szükséges a Képviselõ-testület Szervezeti és Mûködési Szabályzatának módosítása.

- Szükségessé vált az állattartás helyi szabályairól szóló 6/2004. (III.1.) önkormányzati rendelet módosítása.
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletérõl szóló 2008. évi XLVI. törvényt módosította a 2012. évi XVIII. törvény. A törvény ezen módosítással kiegészített 6. §. (6) bekezdése szerint mezõgazdasági haszonállat tartása önkormányzati rendeletben nem korlátozható. Az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése alapján feladatkörében eljárva a helyi önkormányzat törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, illetve törvényben kapott felhatalmazás alapján önkormányzati rendeltet alkot. A Törvény 6. §. (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy állatot tartani csak az e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban elõírtaknak megfelelõ helyen és módon szabad.
A fentiekben említett új törvényi szabályozással a képviselõ-testület a tárgykörben való helyi jogalkotási lehetõsége megváltozott, az ilyen tartalmú jogi szabályozás már nem tekinthetõ törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyra vonatkozónak. A törvény azon túl, hogy nem ad felhatalmazást önkormányzati rendelet megalkotására, kifejezetten tiltja a mezõgazdasági haszonállat tartás önkormányzati rendeletben való korlátozását. Szükségessé vált a helyi állattartás szabályairól szóló rendeletnek a mezõgazdasági haszonállat tartást korlátozó rendelkezéseinek hatályon kívül helyezése.

- Jogszabályi változások következtében módosult a térítési díj és a tandíj összege megállapításának szabályairól szóló 27/2003. (IX.01.) rendelet. Szeptember 1-jétõl életbe lépett a nemzeti köznevelésrõl szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.), valamint a végrehajtásáról rendelkezõ 229/2012. (VIII. 28.) kormányrendelet (a továbbiakban: Vhr.), amelyek újraszabályozzák a tanulók térítési és tandíj fizetésére vonatkozó feltételeket. A nemzeti köznevelésrõl szóló 2011. évi CXC. törvény hatályba lépése elõtt létesített tanulói jogviszonyok esetében a tanuló fizetési kötelezettségét a jogviszony létesítésekor hatályos törvény és a fenntartói rendeletben leírtak szerint kell elbírálni. A Vhr. III. fejezetében leírtakat az újonnan létesített tanulói jogviszonyok tekintetében kell alkalmazni. Az új rendelet szabályait az Nkt.-vhr. hatályba lépése elõtt létesített tanulói jogviszonyok tekintetében akkor lehet alkalmazni, ha a tanuló számára az új rendelkezés kedvezõbb fizetési feltételt teremt.
A rendelet módosítása a térítési és tandíj mértékében változtatást nem tartalmaz a korábbi rendelethez képest, csak az új jogszabályi feltételeknek való megfeleltetést.

Útkarbantartásokra biztosított fedezetet az önkormányzat

A város területén több utca rendkívül rossz állapotban van. Interpellációs, és lakossági igények alapján, a legsürgõsebb helyeken, a baleset megelõzés érdekében el kell végezni az utak karbantartását. A Képviselõ-testület döntése nyomán lehetõség lesz a Rákóczi utcai lakások mögötti szervízút és átjáró megerõsítésére, a Mónus Illés utca és a IV. Béla király utca lehetõségek szerinti helyreállítására. A feladatok ellátásával Körmend Város Gondnokságát bízta meg az önkormányzat és a 2012. évi költségvetés terhére 2 500 000.- Ft, a 2013. évi költségvetés terhére 2 490 000.- Ft fedezetet biztosított.

Kiegészítõ fedezetet biztosított az önkormányzat a Mátyás király utcai óvoda felújításához

Az önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódó támogatások igénybevételének részletes szabályairól szóló 4/2012. (III.1.) BM rendelettel kiírt forrásra az önkormányzat sikeresen pályázott. A döntés értelmében 25.049.000.-Ft támogatásban részesült a fejlesztés, amely jelentõs támogatási összeg, azonban kevesebb, mint az igényelt, így a fejlesztés fedezetének biztosítása érdekében az önkormányzati önerõt ki kellett egészíteni. Jelen pályázat keretében a nyílászáró-cserék befejezését, a homlokzati hõszigetelést végeznék el. A tetõszerkezet és fedés viszonylag jó állapotú, azonban a cserép alatti tetõfólia hiányzik, a porhó bejut a padlástérbe, ezért a fóliát pótolni kell. A falak felvizesedését a csapadékvíz-elvezetés hiánya és az épület körüli járdák rossz állapota okozza, ezért az épület körüli járdát újra kell építeni és a csapadékvizek elvezetését a meglévõ hálózatra kötve kell megoldani. A Képviselõ-testület támogatta a projekt megvalósítását, a szükséges 9.568.334.-Ft önerõ fedezetét a 2012. évi költségvetés keretében biztosítja oly módon, hogy a 39/2012.(III.29.) határozatával biztosított önerõ összegét megemeli 2.610.081.-Ft mértékében. Így teljessé válik az óvoda felújítása és megújult állapotban tudja szolgálni a város gyermekeinek napközbeni ellátását és nevelését.

Döntés született mûködési és felhalmozási célú hitel felvételérõl

Körmend Város Önkormányzata évek óta rendelkezik folyószámla-hitelkerettel, gyakorlatilag likvid hitellel. A hitel célja az volt, hogy az önkormányzat likviditását folyamatosan biztosítsa. A folyószámla-hitelkeretszerzõdés 2012. december 21.-én lejár, vissza kell fizetnie az önkormányzatnak törvényi rendelkezés alapján. A stabilitásról szóló 2011. évi CXCIV. törvény kimondja, hogy a likvid hitelt naptári éven belül vissza kell fizetni. A visszafizetést az önkormányzat csak hitel felvételével tudja biztosítani, amelyre a 2011. évi CXCIV. törvény módosítása következtében meg van a lehetõség.
Az önkormányzat a likvid hitel kiváltására hosszúlejáratú mûködési hitelt vehet fel, maximum a lejárat idõpontjában - 2012. december 21.- fennálló hitelállomány összegével azonos összegben. A hitel felvételéhez elõzetes kormány engedély szükséges, továbbá a hitel felvételével kapcsolatosan közbeszerzési eljárást kell lefolytatni.
A folyószámla-hitelkeret 2012. december 21-i állományával azonos összegû hosszúlejáratú mûködési célú hitel felvételét a Képviselõ-testület 11 igen és 1 nem szavazattal támogatta.

Az önkormányzat a 3 Park projekt keretében nagyrészt elvégezte a várkert felújítását. A pályázat összességében 160 millió Ft-ba került, amelybõl a saját erõ 5%, a hazai támogatás mértéke 10%, az EU forrásból kapott támogatás 85%, amely függ az EURO árfolyamától. A projekt gyakorlatilag megvalósításra került, és a kivitelezõi számlák is kifizetésre kerültek. A mûködtetéssel, nyilvánossággal, könyvvizsgálattal kapcsolatos kiadások nem kerültek teljesítésre. A hazai forrás megérkezett az önkormányzat számlájára elõlegként, mintegy 90 %-ban. Az önkormányzat a kifizetések alapján az EU-s támogatás lehívását elindította, de ennek kifizetése az önkormányzat részére még nem történt meg. Az utófinanszírozott pályázatok esetében lehetõség van a támogatás összegére – támogatási szerzõdésben foglalt összeg – 1 éves futamidõre hitelt felvenni, azzal, ha a támogatás megérkezik az önkormányzat számlájára, akkor a hitelt vissza kell fizetni. A hitel felvételéhez nem kell kormány engedély a törvény erejénél fogva. A 3 Park projekt EU-s forrás utófinanszírozásából adódó likviditási helyzet rendezése céljából a részletes kimutatás alapján 80-85 millió Ft összegû hitel felvételét határozta el egyhangúlag a Képviselõ-testület, 1 éves visszafizetési kötelezettség mellett.


Képúti liget 1491/102.hrsz magánút és közmûvei átvételérõl hozott döntést a Képviselõ-testület

A „Körmendi Partner” Ingatlanforgalmazó, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., mint a tárgyi magántulajdonban lévõ út, és közmûveinek kezelõje, a tulajdonos képviseletében kérelemmel fordult önkormányzatunk felé, hogy a létesítményeket jelen állapotában az önkormányzat vegye át térítésmentesen a tulajdonába, és lássa el egyben a kezelõi feladatokat. Az útszakasz már közútként van földhivatali nyilvántartásba véve, jelenleg ideiglenes forgalomba helyezési engedélye van, majd az önkormányzatnak, mint leendõ engedélyesnek meg kell hosszabbíttatni. Az út jelenleg nincs teljes körûen kiépítve, az alaprétegek felett 2 réteg aszfalt még kiépítésre vár. Szükséges felülvizsgálni a csapadékvíz-elvezetését, amely jelenleg nyíltárkos kiépítésû, a Képúti ligeti, önkormányzati zárt gyûjtõbe kerül. A közmû-ellátottsága megfelelõ, gerincvezetékek, bekötõvezetékek is kiépítésre kerültek (víz, szennyvíz, villany, közvilágítás, gáz). A hírközlési kábelek (TV, telefon, internet) még nem megoldott, a lakók igény szerint igénylik meg a szolgáltatóktól. A gázközmûhöz várhatóan fejlesztési hozzájárulást kell fizetni. Az út és a járda végleges kialakítása is a feladatokhoz fog tartozni. Az önkormányzat tulajdonában áll az útszakasszal határos 1491/48. hrsz. terület, amelyet korábban megpróbált önkormányzat pályázat útján értékesíteni, azonban eredménytelenül. A beépítésre alkalmas területen 6 ingatlan alakítható ki. A területet várhatóan 6 000.- Ft/m2 áron értékesíteni lehet.
Körmend Város Önkormányzati Képviselõ-testülete
támogatta a jelenleg magántulajdonban lévõ 1491/102. hrsz-ú út ingatlan önkormányzati tulajdonba történõ átvételét, egyúttal az úthoz tartozó megépült közmûveket is.
Az útépítés végleges kiépítéséhez a fedezet biztosításához, a szomszédos, önkormányzati tulajdonú 1491/48.hrsz-ú ingatlan értékesítését elõkészíti. Biztosítja az elõkészítéshez szükséges 200eFt keretösszeget.

Megtárgyalta a Képviselõ-testület a települési önkormányzatok köznevelési intézményeinek mûködtetésével összefüggõ feladatai

2012. szeptember 1-jétõl hatályba lépett a nemzeti köznevelésrõl szóló CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) és a végrehajtásáról rendelkezõ 229/2012. (VIII. 28.) kormányrendelet (továbbiakban: Vhr.), amely meghatározza a fenntartók feladatait a köznevelési intézmények vonatkozásában.
Az Nkt. módosítása 2013. január 1-jétõl kezdõdõen meghatározza annak a fõszabályait, hogy a települési önkormányzat mikor köteles a tulajdonában álló köznevelési feladatok ellátását szolgáló ingatlant mûködtetni, illetve mely esetben vállalhatja azt. Az Nkt. 76. §-a rögzíti a mûködtetés tartalmát, fontos azonban egy külön szerzõdést is kötni az állami intézményfenntartó központ és a mûködtetõ önkormányzat részérõl, a konkrét üzemeltetési feladatok meghatározására. Ezt a szerzõdést ugyanakkor csak a törvényben pontosan körülhatárolt mûködtetési feladatok keretei között lehet majd megkötni.
Az Nkt. értelmében a mûködtetõ feladata, hogy a köznevelési közfeladat-ellátás céljait szolgáló ingatlant a törvény keretei között kötött szerzõdésben foglalt módon és feltételekkel az ingatlan rendeltetésének megfelelõ, hatályos köznevelési, tûzvédelmi, munkavédelmi és egészségügyi elõírások szerint üzemeltesse, karbantartsa. A mûködtetõ köteles a mûködtetéssel kapcsolatos közterheket, költségeket, díjakat viselni, gondoskodni az ingatlan vagyonvédelmérõl. A mûködtetõ köteles ellátni minden olyan feladatot, amely ahhoz szükséges, hogy az ingatlanban a köznevelési feladatokat megfelelõ színvonalon és biztonságosan láthassák el. Ennek keretében a mûködtetõ feladata különösen a köznevelési intézmények mûködéséhez szükséges eszközök, taneszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások megrendelése, átadás-átvétele, raktározása, készletek pótlása. A mûködtetõ feladata mûködtetni, karbantartani a köznevelési intézménynek az alapító okiratában foglalt feladatellátásához szükséges technikai berendezéseket, javítani, karbantartani a tulajdonában lévõ taneszközöket, beszerezni a köznevelési közfeladat-ellátáshoz szükséges eszközöket.
Az Nkt. 74.§ (4) bekezdése tartalmazza a 3000 fõ lakosságszám feletti települések kötelezettségét az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyon mûködtetésérõl. Az Nkt. 54. fejezetében az átmeneti és vegyes rendelkezések 96. § (24) bekezdése szerint elsõ alkalommal 2012. évben szeptember 30-ig szándékát nyilvánítja az állami intézményfenntartó központnak és 2012. október 30-ig dönt a települési önkormányzat arról, hogy a rendelkezésére álló saját és átengedett bevételek terhére a következõ naptári évben kezdõdõ tanévtõl a 3000 fõ lakosságszám feletti település esetén a mûködtetést nem képes vállalni. Körmend Város Önkormányzatának Képviselõ-testülete egyhangúlag kifejezte szándékát, hogy az Nkt. 74.§ (4) bekezdése szerinti kötelezettségét nem képes vállalni, majd kérelmet nyújt be a tulajdonában álló köznevelési feladatellátást szolgáló ingó és ingatlan vagyon mûködtetési kötelezettsége alól történõ mentesülés iránt.

Röviden
- Ingatlan vásárlási kérelmekrõl hozott döntéseket a Képviselõ-testület.
- Megállapodást hagyott jóvá Körmend Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala, valamint az önállóan mûködõ költségvetési szervek közötti munkamegosztás és felelõsségvállalás rendjérõl.
- Megtárgyalta az októberi városi ünnepek elõkészítését, amely szerint
az Aradi vértanúk napja tiszteletére rendezett városi ünnepség 2012. október 6-án 11.00 órakor lesz a Rázsó Imre Szakközépiskola és Szakiskola melletti téren.
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 56. évfordulójáról 2012. október 23-án, 11.00 órakor a Hõsök terén emlékezik meg a város.
Körmend Város ünnepnapjához kapcsolódó ünnepi rendezvényre 2012. október 27-én 15.00 órakor kerül sor a Szabadság téren.


Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.