Ülésezett az önkormányzat

droszler | 2014. november 06 10:23:57 | körmendi hírek |
Kattintson a képere !
Tájékoztató Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testületének 2014. október 30-ai ülésérõl.


Körmend Város Önkormányzatának Képviselõ-testülete 2014. október 30-án 14.00 órai kezdettel tartotta ülését a Polgármesteri Hivatal nagytermében. A Képviselõ-testületbõl Tompa László a távol maradását jelezte, a testület 11 fõvel határozatképes volt. A nyilvános ülés keretében elõször Bebes István polgármester számolt be a két ülés között tett intézkedéseirõl, eseményekrõl. A Beszámolót a Képviselõ-testület egyhangúlag elfogadta.

A további legfontosabb tárgyalt napirendi pontok a következõk voltak:

Módosult az önkormányzat szervezeti és mûködési szabályzata
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény értelmében a Képviselõ-testület vagy az alakuló ülésén vagy az azt követõ ülésen dönt a szervezeti és mûködési szabályzata módosításáról, felülvizsgálatáról. A testület az alakuló ülésen már elvégezte azokat a módosításokat, amelyek révén az alakuló ülésen a szükséges döntések meghozatalára sor kerülhetett. Ezen módosításokat építették be a rendeletbe. Ennek értelmében kettõrõl egy fõre csökkent a társadalmi megbízatású alpolgármesterek száma, továbbá a következõ öt évben három bizottság mûködik a testület mellett: a pénzügyi és közbeszerzési, a városfejlesztési és városüzemeltetési, valamint a társadalmi és ifjúsági ügyek bizottsága. Ifjúságpolitikai szempontból újítás lesz az ifjúsági kerekasztal mûködtetése, amely begyûjti az ifjúsági jelzéseket a szabadidõ eltöltése, városi ifjúsági programok szervezése, ifjúságvédelmi feladatok, elképzelések terén. Szintén új elemként jelent meg a kommunizmus és egyéb diktatúrák áldozatainak emléknapja (február 25.).
A szervezeti és mûködési szabályzat módosítását a Képviselõ-testület 10 igennel és 1 tartózkodó szavazattal fogadta el.


Beszámoló a hivatal 2014. évi tevékenységérõl
2014. évben a választások adtak jelentõs munkát az Körmendi Közös Önkormányzati Hivatalnak, illetve megváltozott radikálisan az államháztartás pénzügyi szabályozása, új könyvelésre kellett átállni, ez is gyökeres változást hozott a mindennapi mûködésbe. A Körmendi Közös Önkormányzati Hivatalban 3 iroda mûködik (Közszolgálati iroda, Városfejlesztési és Építéshatósági Iroda, Pénzügyi Iroda). Az alkalmazottak száma összesen 44 fõ, ebbõl 5 fõ gyesen van.
A Városfejlesztési és építéshatósági iroda jelenleg 7 fõvel mûködik. Fõbb tevékenységeik közé tartoznak az I. fokú építéshatósági feladatok (illetékességi területük: Körmend járás közigazgatási területe), a beruházások, városüzemeltetési és környezetvédelmi feladatok, a közterület-felügyeletet, projektek koordinálása, közbeszerzési eljárások adminisztratív feladatai. Kapcsolattartás a város üzemeltetését ellátó Körmend város Gondnokságával, a Mûvelõdési Központtal, és a közintézményekkel.
A Közszolgálati Iroda létszáma 14 fõ, ebbõl köztisztviselõ 8 fõ, ügykezelõ 1 fõ, Munka Törvénykönyve hatálya alá 5 fõ tartozik. Az iroda szociális ügyintézõi látják el többek között a lakásfenntartási támogatásokkal, aktív korúak foglalkoztatást helyettesítõ támogatásával, közgyógyellátással, rendszeres és rendkívüli gyermekvédelmi támogatásokkal, átmeneti segélyekkel, temetési segélyekkel, köztemetéssel, óvodáztatási támogatással kapcsolatos ügyeket. Az önkormányzati segély rendszere tavaly év végén megváltozott, ez esetben az érintett ügyfelek átállása volt lassabbnak mondható az új rendszert illetõen. A segélykérelmek adminisztrációja is bonyolódott, több helyen is fel kell dolgozni ugyanazon adatokat, ami lelassítja a munkát, evégett közfoglalkoztatott segítségét is igénybe kellett venni az adatfeldolgozáshoz. Az anyakönyvvezetéssel, kereskedelmi ügyekkel, hagyatékkal, nemzetiségi önkormányzattal, médiával, személyügyekkel, és sporttal kapcsolatos, valamint a titkársági és iktatási feladatok ugyancsak az iroda hatókörébe tartoznak. Ezt érintõen is történtek jelentõs változások, mert az anyakönyvvezetés elektronikussá vált, amelyre fel kellett készülni. A kistérséggel, óvodákkal, társulásokkal kapcsolatos feladatokat ugyancsak a közszolgálati iroda látja el - összedolgozva a másik két irodával – illetve pályázatokkal is foglalkozik az iroda. Mind e mellet pedig több területen van jegyzõkönyv-, és nyilvántartások vezetésével kapcsolatos kötelezettségük.
A Pénzügyi iroda létszáma 15 fõ, amelybõl Körmenden dolgozik 13 fõ, és Csákánydoroszlón 2 fõ. A Gazdasági és Pénzügyi Iroda ellátja Körmend Város Önkormányzata és Csákánydoroszló Község Önkormányzata intézményeinek tervezési, gazdálkodási, könyvvezetési és beszámolási feladatait, amely a két település önkormányzatát, a Körmendi Közös Önkormányzati Hivatalt, a Körmendi Kulturális Központ, Múzeum és Könyvtárt és a Körmend város Gondnokságát, mint költségvetési szerveket jelenti. A Körmend Város Gondnoksága keretei között az általános iskolák és a gimnázium mûködtetési feladatait is ellátja az önkormányzat.
Az önkormányzatok által fenntartott intézményeken túl az elõzõekben felsorolt feladatokat ellátja a Körmend és Mikrotérsége Köznevelési Intézményfenntartó Társulás által fenntartott Mátyás Király Utcai Óvoda és Bölcsõde a hozzátartozó Molnaszecsõdi és Egyházashollósi tagintézmény és a Batthyányné C. M. Óvoda esetében. A Körmend és Kistérsége Önkormányzati Társulás által fenntartott Szociális Szolgáltató és Információs Központ, valamint Csaba József Általános Mûvelõdési Központot Fenntartó Társulás által fenntartott Csaba József Általános Mûvelõdési Központ és a hozzátartozó Ivánci tagóvoda tekintetében. Az iroda munkájának összetétele a következõk szerint csoportosíthatók: A két önkormányzat, és a társulások által fenntartott költségvetési szervek költségvetésének elkészítése, a gazdálkodás végrehajtásának irányítása, ellenõrzése a vonatkozó kormányrendeletek alapján. Számviteli feladatok ellátása meghatározott adatszolgáltatási, beszámolási, és számlavezetési feladatok ellátása a vonatkozó törvény és kormányrendelet alapján. Központi támogatások igénylése, elszámolása. Az önkormányzat és intézmények által lebonyolított projektek pénzügyi feladatainak ellátása. A helyi adózással, az átengedett adókkal kapcsolatos beszedési, beszámolási, egyéb adóhatósági feladatok. Az eladott önkormányzati lakások törlesztõ részleteinek kezelése. Az önkormányzati hivatal és a Csaba József ÁMK kivételével az iroda végzi a dolgozók foglalkoztatásával kapcsolatos mindennemû dokumentum – kínevezés, átsorolás, megszûntetés, stb. – elkészítését a KIR rendszerben. Elõterjesztések készítése a képviselõ-testület és a társulás tanácsa elé, különösen a gazdálkodással, költségvetéssel, beszámolással kapcsolatos ügyekben. A fenti feladatok ellátása sokrétû, és komoly szakmai ismereteket igényel.
Csákánydoroszlóban kirendeltség mûködik 3 fõ alkalmazásával, amelybõl 2 fõ pénzügyi ügyintézõ (egy fõ költségvetési ügyintézõ, míg egy fõ adóügyekkel foglalkozik), és egy fõ általános hatósági ügyintézõ. A feladatellátás jelenleg biztosított, a 2014. évi választásokat követõen dönthetnek a települések a Közös Önkormányzati Hivatalok átszervezésérõl, azonban jelenleg nem tudunk olyan kezdeményezésrõl, ami a Körmendi Közös Önkormányzati Hivatalt érintené.
A Hivatal az elmúlt idõben megfelelõen helyt állt a jogszabályváltozásokból eredõ kötelezettségek és a választások jogszabályszerû lebonyolításának teljesítése során.
Bizonyos területeken azonban változtatásra van szükség, így a Hivatalnak fel kell készülnie a lakosság irányában sokkal nyitottabb és ügyfélközpontúbb, szolgáltatás szemléletû fellépésre. Fel kell készülni továbbá a 2014. végétõl megjelenõ, nagyszámú, egyidõben kiírásra kerülõ pályázati felhívásokra is, amelyeken Körmend és Csákánydoroszló is indulni kíván. A Képviselõ-testület a Körmendi Közös Önkormányzati Hivatal 2014. évi tevékenységérõl készült beszámolót 11 igen szavazattal egyhangúlag elfogadta.


Részvétel az Államreform Operatív Programban
Körmend Város Önkormányzata, mint járásszékhely önkormányzata jogosult a „Területi együttmûködést segítõ programok kialakítása az önkormányzatoknál a konvergencia régiókban” címû pályázat benyújtására.
A pályázat célja az egy járáshoz tartozó települések, helyi szereplõk közötti területi együttmûködések kialakítása és megerõsítése, a társadalmi felzárkózást elõsegítõ helyi esélyegyenlõségi programok megvalósításával. A támogatás mértéke: 100 %. Jelen pályázat keretében a járásszékhely település által koordinált járás lakosságszámától függõen igényelhetõ támogatás összege legalább 25 millió, de legfeljebb 34 millió Ft. A projekt várható hatása, hogy a helyi esélyegyenlõségi programok kapcsán hosszútávú együttmûködés alakul ki a járástelepülések között, amely hozzájárul a közszolgáltatások közös megszervezéséhez, minõségi javulásához. Javul a helyi esélyegyenlõségi programok célcsoportjainak helyzete, erõsödik a társadalmi felzárkózás és az esélyegyenlõség céljai iránti elkötelezettség, eredményes felzárkózási, esélyegyenlõségi helyi fejlesztések valósulhatnak meg a 2014- 2020 közötti programozási idõszakban. Körmend Város Önkormányzata a projekt sikeres megvalósítása és az együttmûködés érdekében a járáshoz tartozó valamennyi települést tájékoztatta a projektben való részvételrõl. Tekintve, hogy a járáshoz tartozó települések majdnem mindegyike rendelkezik helyi esélyegyenlõségi tervvel, ezért a teljes járás területét megcélozza a projekt keretében kialakítandó és fenntartásra kerülõ együttmûködések köre. A pályázat beadását a Képviselõ-testület egyöntetûen támogatta.

Hírek röviden


Megoldódik a belvízhelyzet a Hunyadi utcában
Az elmúlt hónap eseményei nyomán a Hunyadi utcában több alkalommal összetett probléma alakult ki, mely megkeserítette az ott lakók életét. A levezetõ árkokban és a mederben az árvíz és a belvíz egyszerre jelent meg. A probléma megoldására egyeztetések folytak a Vízügyi szervekkel, mely során egyértelmûen bizonyosságot nyert, hogy a Hunyadi utca gyors védelemre szorul. A Felsõberki pataktól déli irányba nyúlgátat kell építeni, ami ideiglenesen megoldja a védelmet, a végleges megoldás azonban már ennél nagyobb léptékû és kormányzati segítséget igényel. A Képviselõ-testület mindezek figyelembevételével egyhangúlag úgy döntött, hogy a Hunyadi utcai lakóházak belvíz elleni védelme érdekében 5 millió Ft költségvetési keretet biztosít az ideiglenes védmû megépítésére, és egyúttal megkeresi a Belügyminisztériumot, hogy a probléma stabil és hosszútávú megoldásában nyújtson segítõ kezet az Önkormányzatnak.

Változik az orvosi rendelõk üzemeltetésének biztosítása
Körmend város Önkormányzata Képviselõ-testülete úgy döntött, hogy az orvosi rendelõk (felnõtt háziorvosi rendelõ, gyermekorvosi rendelõ) üzemeltetésének feladatát ezentúl Körmend város Gondnoksága költségvetési szerven keresztül biztosítja. Az üzemeltetés körébe tartozó feladatok az orvosokkal kötött megállapodások mentén kerülnek meghatározásra. A Körmend Város Gondnokságával kötött feladatmeghatározási szerzõdést ezen döntés mentén módosítani szükséges, melyre a 11 igen szavazattal a Képviselõ-testület felhatalmazta a polgármestert.

Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása
A Társadalmi megújulás Operatív Program keretében került meghirdetésre a Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban címû pályázat. A program célja a Magyarország területén új egyéni vagy mikro-vállalkozás indítását tervezõ vállalkozói szemlélettel rendelkezõ, 18-25 év közötti fiatalok felkészítése saját vállalkozásuk indítására képzésekkel, készségfejlesztéssel, pénzügyi támogatással, együttmûködések kialakításával. Mindezekkel többek között erõsödik a fenntartható növekedést szolgáló önfoglalkoztatás, illetve a munkahelyteremtés elõsegítése. Körmend Város Önkormányzata konzorciumvezetõként tudja a pályázatot benyújtani, azonban a projekt hatása regionális. A pályázat keretében maximum 5 fõs konzorcium pályázhat. A konzorcium tagjai lennének: Körmend Város Önkormányzata, Nagypáli Község Önkormányzata, Göcsej-Hegyhát Leader Egyesület, Nagypáli fejlesztési Övezet Közhasznú nonprofit Kft. A program keretében igényelhetõ maximális támogatás 135 millió Ft, a támogatás intenzitása 100%. A projekt benyújtásához megvalósíthatósági tanulmányt kell készíteni, amelyhez megfelelõ szakmai ismeretekkel rendelkezõ szolgáltató kiválasztása indokolt. A Képviselõ-testület egybehangzóan a pályázat benyújtását támogatta, a konzorciumi megállapodás aláírására felhatalmazta a polgármestert, valamint a pályázat benyújtásához szükséges megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséhez bruttó 500 ezer Ft-ot biztosít.

A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése
Meghirdetésre került „A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban” címû pályázat. A fejlesztés kiindulópontja a munka és a magánélet összehangolását lehetõvé tévõ megoldások kidolgozása. Kiemelt cél a kisgyermeket nevelõ szülõk valamint egyéb speciális élethelyzetben lévõ csoportok (munka mellett tanulók, idõs vagy beteg családtagot gondozók) munkaerõ-piacra valós sikeres visszatérésének elõsegítése. Ennek egyik legfontosabb eszköze a rugalmas foglalkoztatás. Nagypáli Község Önkormányzata konzorcium keretében kívánja a pályázatot benyújtani és megvalósítani regionális szinten. A konzorcium tagjai lennének: Nagypáli Község Önkormányzata, mint konzorciumvezetõ, Körmend Város Önkormányzata, Göcsej-Hegyhát Leader Egyesület, Nagypáli fejlesztési Övezet Közhasznú nonprofit Kft. A pályázat benyújtását a Képviselõ-testület megszavazta, és a konzorciumi megállapodás aláírására felhatalmazta a polgármestert.

Városi elismerés Papp Istvánnak
Körmend Város Önkormányzata Képviselõ-testülete Papp István nyugalmazott körmendi testnevelõ tanárt a Vas Megye Közgyûlése által részére adományozott Lóránt Gyula Díj kitüntetés alkalmából bruttó 50 eFt összegû pénzjutalomban részesíti. Papp István gyermekek százaival ismertette meg a mozgás örömét, emellett megteremtette a körmendi labdarúgás alapjait, felkarolta a formálódó csapatokat, kiemelte a tehetségeket, akik a mai napig hálás szívvel gondolnak vissza rá.




  · Korábban megjelent híreink a témában:

     · Ülésezett az önkormányzat   2014. október 27 16:50:35



Lakossági kapcsolatok

központi e- mail: kormend[kukac]kormend.hu
központi telefonszám: 94/592-900
fax: 94/410-623
cím:
Körmendi Közös Önkormányzati hivatal,
9900 Körmend, Szabadság tér 7.